14 juni 2014

Ananas, Banan & Kokos

Lägg frusen, tärnad ananas (ca 225 g), 2 dl frusen, skivad banan, ½ msk macapulver, 3 msk mandelsmör och 5 dl naturell kokosjuice i en mixer. Mixa slät. Häll upp i glas och avnjut direkt!
Glutenfritt. Mjölkfritt. Vegan.

Idag är det världsstickningsdagen. Ett av mina nyårslöften var att jag skulle lära mig att sticka. Ett annat nyårslöfte - eller ja, kanske mer ett mål - var att testa så många olika smoothies som möjligt. Hittills har det gått sådär med stickningen, desto bättre har det gått med smoothiesarna.

Den senaste som mixades var den här med ingredienser som maca, söt ananas, kokosjuice, banan och mandelsmör. En fräsch, smakrik och svalkande smoothie som passar bra för varma sommardagar.

Färsk ekologisk ananas brukar finnas hos de större matkedjorna. Jag fann min hos Coop, och den kostade inte mer än den konventionella som dessutom innehåller en massa bekämpningsmedel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar