6 augusti 2013

En somrig gröt

1 port. 
  • 1 dl (rent) havregryn 
  • 2 dl vatten 
  • 1 nypa salt 
  • 1 klyftad nektarin
  • ½ dl blåbär
  • 1 rivet rött äpple 
  • kokosflingor
  • malen kanel 
  • mandeldryck till servering 
Koka havregrynen, enligt anvisningen på förpackningen, med vatten och salt. Lägg den klyftade nektarinen i botten på en djup tallrik, fördela gröten på och toppa med rivet äpple, riven kokos, blåbär, kanel och kall mandeldryck.
Glutenfritt (Om rent havregryn används). Mjölkfritt. Vegan.
Inspiration från nLife.se.

God morgon! Hoppas att allt är bra med er!? Jag känner mig på bra humör, solen skiner och jag har fått en god natts sömn. Morgonen startade med bl.a. en härligt somrig gröt med en massa härliga smaker av frukt samt mandeldryck. Det är riktigt gott att lägga den varma gröten på nektarinen, värmen utvecklar dess smak ännu mer, så testa det om du kokar gröt.

Just nu håller jag på att baka surdegsbröd (dock sån där fusk, men ändå) och jag är lite spänd på hur det kommer bli. Jag tänkte åka på picknick och vad passar väl då bättre än att ha ett riktigt gott bröd med sig!?

Än en gång önskar jag er en fin dag. Ta hand om er och njut av sommaren. Kram M.

1 kommentar:

  1. Hej Molly!

    Precis när jag scrollade igenom allt jag hade att ta igen här hos dig så trillade det in en kommentar från dig :) kuuul!

    Hoppas allt är väl med dig? Här överröses vi med inspiration som vanligt! Gröten ser helt himmelsk ut! Måste testa koks i gröten!

    Kram

    SvaraRadera