27 juni 2016

Grötgryta

Grötgryta är en gröt som jag verkligen kan rekommendera. Den har god smak från söt banan och torkade aprikoser och är krispig i konsistensen tack vare solrosfrön.

Gröten går snabbt att koka och det är alltid ett plus på morgonen då man kanske har bråttom. Ni får ha en fortsatt underbar vecka! Kram!

1-2 port
  • 2 dl rena havregryn
  • 4 dl vatten
  • 4 torkade, osvavlade aprikoser
  • 1 banan, skivad
  • 4 msk solrosfrön
  • 1 msk linfrön
  • salt
Blanda allt, utom bananen, och koka i ca 3-4 min. Tillsätt bananen efter halva tiden. Servera med växtmjölk.
Glutenfritt . Mjölfritt. Sojafritt. Vegan.

Förra året skrev jag om att jag kanske skulle börja skriva lite mer "personligt". Det är nu snart åtta och ett halvt år sedan jag startade bloggen och det är ett bra tag sedan. Vid den tiden kämpade jag för att ta mig in på min drömutbildning, en utbildning som jag numera äntligen har kommit in på.

Under dessa år har jag även förändrats - inte minst för att jag har blivit äldre - men också på så sätt att jag ser lite annorlunda på livet, t.ex. på vad jag värdesätter och tycker är viktigt. I denna förändring kommer bloggandet. Jag gillar att blogga, men jag känner mer och mer att jag vill ändra fokus och det genom att byta bloggnamn till något som passar bättre ihop med mitt nuvarande liv. Vad det nya namnet blir har jag inte kommit fram till ännu och kanske blir det en helt ny blogg, men det vet jag inte just nu.

Jag vet inte vad jag vill säga med detta, eller jo det vet jag och det är att jag har så många tankar om saker och ting, men att jag känner det som att denna blogg inte riktigt ger utrymme för dessa tankar med bloggens nuvarande namn. Jag upplever att bloggens nuvarande namn är så laddat och att det lätt lockar fram mottagarens egna känslor kring "hälsa", vilket ibland just kan vara ett laddat ämne. 

Jag ska inte grotta ner mig mer i detta, men nu vet ni i alla fall varför jag inte bloggar så ofta. Sedan är inte detta hela sanningen till bloggtorkan utan studierna tar också mycket av min tid.

Ta nu hand om er och njut av sommaren. Tack till er som troget har följt med under åren, det har betytt mycket. Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar