13 februari 2014

Inför alla hjärtans dag

Jag har inte förberett något speciellt till alla hjärtans dag detta år, inte mer än att skicka några kort, men samtidigt försöker jag att visa min uppskattning och omtanke till de som står mig kärt även årets övriga dagar.

Hjärtan av alla de slag är i alla fall alltid gångbart på Valentindagen så därför tänkte jag att dessa små hjärtan kanske kunde vara något att svänga ihop (ikväll?) och bjuda på i morgon. Vaniljfröna lägger sig på botten då blandningen stelnar, det är därför som de ser helt vita ut, men när de kommer ut formen så är de svarta i botten (precis som Cruella de Vils hår...).

Är du mer sugen på att testa de bruna hjärtana så finns receptet HÄR [receptlänk] och för ytterligare Alla hjärtansdaginspiration finns sedan tidigare tips HÄR och HÄR [länkar]. Men som sagt, uppskattning och kärlek kan man visa årets övriga 364 (eller 365) dagar så kärlek till er även denna dag. Ta hand om er. Kram
.
"Cruella de Vil" 10 st: Smält 50 g kakaosmör i vattenbad. Tillsätt 25 g (1/4 dl) kokosolja och rör tills det har blandat sig. Tillsätt 1 msk agavesirap och 1 tsk vaniljpulver och rör om. Häll upp i ischokladformar och ställ i kylen.
Glutenfritt. Mjölkfritt. Raw food. Vegan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar