1 december 2013

1 advent 2013

Julhummus med kanel och lingon: Mixa 2 dl kikärter, ½ frysta lingon, 1 msk tahini, 2 msk olivolja, 2 msk pressad citron, 1 krm cayennepeppar och 1 tsk malen kanel till en slät smet i matberedare. Smaka av med salt och spä ev. med vatten för en tunnare konsistens. Garnera med några extra lingon.
Recept: Jacob Wismar från Risenta.se.
Glutenfritt. Mjölkfritt. Sojafritt. Vegan.
Jag är medveten om att det är både dåligt med regelbundna uppdateringar och när det uppdateras är det med recept. Faktum är att det just nu inte händer något spännande i mitt liv. Utöver det vanliga i vardagen läser jag just nu en kurs i statistik kombinerat med hälsogeografi där vi bl.a. lär oss om hur man kan sätta hälsa på kartan, vilket tar den mesta av min tid.

Idag blir det dock inget plugg för det är skyltsöndag och av tradition tänkte jag gå på den och sedan avsluta med adventsfika och Stockholm International Horse Show på tv:n.

Morgonen startade med en lite julig frukost i form av fikongröt toppad med rostade mandlar, äpple och lingon. Till det gjorde jag en julig hummus som kanske kan vara något att ha med på julbordet? Det ska i alla fall vara med på mitt.

Jag hoppas att ni har fått en fin start på denna dag samt att dagen fortlöper bra.  Ta hand om er. Kram M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar