5 augusti 2013

Kokospannkakor

ca 6 pannkakor: Vispa ihop 5 msk kokosflingor, ½ dl mandelmjöl, ½ dl siktat dinkelmjöl, 2 dl växtmjölk (jag använde hasselnöt), 2 ekoägg/chiaägg och 1 nypa salt i en skål/bunke. 

Stek tunna pannkakor alt. plättar av smeten i smör/kokosolja. Vänd pannkakorna när smeten stelnat och ytan ser matt ut. Servera pannkakorna med valfria tillbehör.
Hasselnötsmjölet kan uteslutas och ersättas med samma mängd mjöl, t.ex graham el. dinkel.
Mjölkfri. Vegan (Använd chiaägg).

God morgon! Hoppas att ni har haft en lika solig och bra helg som jag har haft!? Det känns som att det bara har varit solsken hela sommaren, så härligt. Även denna dag skiner solen och jag tänkte njuta av den samt hämta ut en del av första kursens litteratur, sedan vet jag inte hur dagen kommer arta sig men det känns som att det kan bli en bra dag, den har i alla fall startat bra. 

Precis som för exakt ett år sedan kommer här ett recept på ett par goda pannkakor, dessa med en krispig karaktär och en förnimmelse av kokos. Just dessa är lite svåra att steka så ha tålamod innan du vänder dem. Jag serverade de med skivad nektarin, kokos och blåbär blandat med vaniljpulver och lite kokossocker, men som så alltid tar man det man själv föredrar.

Nu önskar jag er en fin start på ännu en sommarvecka. Ta hand om er! Kram M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar