21 juni 2013

Midsommarafton 2013

1 port: Mosa 1 stor banan med en gaffel. Vispa ihop 2 ekoägg/"chiaägg". Blanda ner bananmoset och rör därefter i 5 msk kokosflingor, 3 finskurna jordgubbar och 1 krm ekologiskt vaniljpulver.

Hetta upp kokosolja/ mjölkfritt smör i en stekpanna. Klicka ut ca 1 msk smet och stek plättarna gyllenbruna på båda sidorna. Servera med valfria tillbehör, t ex. bär och kokos.
Glutenfritt. Mjölkfri. Vegan (använd äggalternativ). Äggfritt (Se "vegan").

Liksom många andra tänker jag på jordgubbar när jag  tänker på midsommarafton. Har jag jordgubbar så är jag nöjd, i övrigt är det nog mest färskpotatis, dill och smör som är måstena denna dag. Vilka är dina måsten på midsommar?

Morgonen startade med nygräddade plättar serverat med fjolårets björnbär och jordgubbar. Plättarna är enkla att tillaga, men tänk på att låta de få grädda en stund på varje sida, då blir de lättare att vända.

Nu önskar jag er en fin midsommar, hoppas att ni mår bra och att vädret är vackert! Ta hand om er.
Kram M.

4 kommentarer:

  1. Jordgubbar är ett måste! Glad midsommar! Just nu öser regnet ner men det var fint på dagen. Jag gör ett nytt försök att få iväg ett mail snart:) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack söta :) hoppas att du hade en bra och fin midsommarhelg? :) kram

      Radera
  2. Underbart gott detta låter! och din bild är väldigt fin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack :) de var goda så de ska jag göra om :) Önskar dig en fortsatt fin vecka. kram

      Radera