4 maj 2013

Lördag

Att blanda ner morot i bröd gör att det blir saftigt och saftiga är precis vad de här sconesen är. Scones kan ju lätt bli lite torra och smuliga, men det är i alla fall inte de här.

Idag skiner solen och jag tänkte kolla på växter som jag kan plantera ut i trädgården. Jag skulle vilja ha pioner, tycker att det är så fint. Funderar även på om jag ska kolla på en liten drivbänk, skulle vilja odla åtminstone lite goda kryddor.

Har ni några planer för dagen? Jag hoppas i vilket fall som helst att ni också får en fin dag. Ta hand om er!

4 scones: Blanda ihop 2 dl mjöl (t.ex 1½ dl dinkelmjöl och ½ dl rågmjöl), 1 tsk bakpulver, ½ tsk malen kanel, 1 nypa salt och 25 g tärnat mjölkfritt smör i en bunke. Blanda därefter i 1 grovriven morot, 1 dl havreyoghurt el. -dryck och ½ dl (svarta) sesamfrön

Sätt ugnen på 225 grader (ca 200 grader vamluft). Klicka ut fyra (4) scones på en plåt klädd med bakplåtspapper. Grädda sconesen i mitten av ugnen i ca 12 min. Ta ut och låt svalna något innan de serveras med goda pålägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar