7 april 2013

Världshälsodagen

Jag försöker motivera mig själv att ta itu med en stor koloss till bok som bör vara utläst i morgon. Det går sådär, men efter en god frukost känns det som att motivationen sakta smyger sig på.

Idag testade jag en minst sagt spännande påläggskombination, som jag hittade i en gammal vegetarisk kokbok, där tomatpuré, äpple och banan fick samsas. Det var gott. Jag vet inte om det kommer bli något jag äter ofta, men det var i alla fall inte sista gången.

Mackan samsades med något spännande kokosvatten som jag hade köpt på hälsokosten samt dinkelgröt med kiwi, banan och lingon.

Idag är det för övrigt "World Health Day" och i år är temat att öka medvetenheten om högt blodtryck, om dess orsaker och konsekvenser samt hur det kan förebyggas och behandlas. Högt blodtryck ökar risken för hjärtsjukdom och stroke.

Nu önskar jag er alla en fin dag och avslut på veckan. Ta hand om er!

Spännande macka: Bre mjölkfritt smör1 brödskiva. Bre på ett lager tomatpuré. Lägg på skivat äpple och avsluta med skivad banan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar