27 april 2013

Heartbeet

Idag skiner solen och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på, känner just nu för att gömma en viss rapport och på något sätt försöka att glömma den, även om jag vet att jag förr eller senare måste ta itu med den.

Jag vet inte vilka ni läsare är, om ni är lika stora fan av gröt som jag är, så eftersom jag inte vet det så bjuder jag på gröt nummer 99 (snart blir det något annat än gröt). Denna gröt har mycket smak av kakao, men den döljer också en liten god beta.

Ni får jättegärna lämna önskemål om vad ni är intresserade av att läsa om eller om det är någon speciell typ av recept som ni vill se, eftersom jag ingenting vet så kör jag på sånt som jag gillar. Ta nu hand om er och hoppas att ni får en fin dag!

2 port: Koka upp 3 msk kakaopulver, 1 nypa salt, 4-5 dl vatten och ca 1 dl finriven rödbeta i en kastrull. Blanda i 1 dl havregryn och 1 dl rågflingor och koka gröten i ca 5 min.

Lägg upp i djupa tallrikar och toppa med apelsin, hampafrön och kakaonibs. Servera med växtmjölk.

Tallrik: "Randi" från Rörstrand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar