23 december 2012

Fjärde advent

God kväll i stugorna! Hoppas att allt är bra med er denna dag före dopparedan samt fjärde advent!? Här är det finfint, har precis pyntat min lilla julgran med färgglatt julgranspynt och grön belysning och nu håller jag på att griljera tofu samt baka en form av vörtlimpa.

Ni är några som är inne här och letar efter vegetariska alternativ till julbordet och det fick mig att tänka på en god dressing samt tofu som jag gillar. 

Dressingen är det som lyfter det hela, men polentan bidrar med en härlig krispig yta. Kanske kan det vara något att ha med i på julbordet i morgon? Snabbt att tillaga är det också, men skulle tiden vara knapp kan ju i alla fall dressingen vispas ihop och serverad till exempelvis en god sallad.

Nu önskar jag er en finfin jul i fall ni inte surfar runt på nätet i morgon. Ta hand om er och era nära och kära. Kram.
Tofu: Panera marinerad tofu med ca 1 dl polenta. Stek tofun gyllene på bägge sidor i olja i en stekpanna. 

Dressing: Vispa ihop 2 msk olivolja, 1 msk rödvinsvinäger, 1 tsk dijonsenap och 1 tsk agavesirap i en skål. Smaka av med salt och peppar. Servera med tofun med exempelvis klyftpotatis och sallad. Ringla över dressingen.

1 kommentar: