10 april 2012

Tofubolognese

Vardagen har dragit igång igen och därmed en saker som hör därtill. Just nu innebär det en del plugg och planering. 

Att se på film hinns såklart med mellan varven. Jag såg förresten en otroligt fin och bra film i helgen; "Restless" hette den. Sevärd! 

Matlagning hinns det (såklart) också med, men inte så att det kommer på bild, därför bjuder jag på en gammal bild och recept på en enkel och god variant på Bolognese. Ta hand om er och ha en fortsatt bra vecka! Kram!

4 port
  • 1 gul lök
  • olja
  • 2 lagerblad
  • 3 fint skivade vitlöksklyftor
  • 300 g naturell tofu
  • 1 tetra krossade tomater
  • 2 msk tomatpuré
  • ca 1 msk buljongpulver alt 1 tärning
  • 2 msk sojasås
  • torkad basilika
  • torkad oregano
  • torkad rosmarin
  • ev. 2 msk röd pesto
  • salt & peppar
Finhacka löken och bryn den lätt i olja. Tillsätt lagerblad och skivad vitlök. Smula ner tofun. Låt alltsammans sjuda ca 5 min under omrörning.

Tillsätt tomatkross, tomatpuré, buljongpulver och sojasås. Låt grytan sjuda i minst 20 min. Tillsätt kryddorna och ev. pesto. Servera tofun med kokt pasta.

2 kommentarer:

  1. Tack för det fina kortet som ramlade ner i min brevlåda idag :D Lycka till med pluggandet! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack :)
      vad roligt att kortet kom fram, synd att det inte kom innan påsk ;)
      du får ha en fortsatt bra vecka! kram

      Radera