21 april 2012

Avokadotoast

God morgon! Efter en god natts sömn och snoozande pallrade jag mig upp ur sängen för att avnjuta en god och värmande frukost i form av chilite, toast och gröt. 

Om du vill testa en god macka till frukost eller mellanmål så kan denna toast kanske vara något?! Den har en god, lite pepprig smak av dijonsenap och en krämig konsistens av ost och avokado. Jag har testat att ha både "vanlig" ost och vegansk på och båda var goda. 

Snabb att göra är den också och det är ju alltid bra, då kan man få lite vardagslyx också. Nu önskar jag er en underbar dag! Kram!

4 toast
  • 2 avokado, urkärnade och skivade
  • 2 msk dijonsenap
  • 8 skivor vitt bröd
  • riven smakrik ost
  • smör
Bred senap på alla brödskivor. Lägg avokado och ost på fyra (4) av brödskivorna. Lägg på de resterande fyra (4) brödskivorna. Hetta upp ett våffel- eller smörgåsjärn. Smörj järnet med smör. Lägg i bröden i omgångar och grädda 1-2 min. Dela dem i trekanter.

Mjölkfritt/Vegan: Kolla så att brödet är fritt från mjölk och ägg. Ersätt osten och smöret med mjölkfria/veganska alternativ.
Inspiration från Arla.

1 kommentar:

  1. Jag gillar avokado, som sådan, i bakverk, i smoothies och med bröd! Din toast ser god ut! Önskar dig en fin lördag!

    SvaraRadera