25 mars 2012

Våffeldagen/ Vårfrudagen

Våffeldagen idag och passande nog är den på en söndag, en dag som brukar innebära pannkaksfrukost här hemma.

Jag gillar våfflor, men att grädda dem gillar jag inte då det brukar gå sådär, våfflorna brukar bli misslyckade, men idag gick det över förväntan bra.

Dagens våfflor blev kryddiga fullkornsvåfflor med äpple och nötter, serverade med kryddiga, karamelläpplen och glass.

Min affär hade extrapris på SIA glass för ett tag sedan och då köpte vi två nyheter, varav en av dem, pecannötkola, intogs med våfflorna. Var väldigt gott ihop med smakerna från våfflorna.

Om du vill göra egna våfflor så finns det en hel del att välja på HÄR, HÄR, HÄR och HÄR.

1 kommentar:

  1. Inte en endaste våffla har vi ätit här idag! Men det gör inget då jag inte direkt är så jätteförtjust i det :P

    Svar; Åh! Jag är helt galen i frukostbufféer! Låter underbart :) Tycker att alla caféer här i Haga är så himla mysiga, mycket på grund av inredningen :)

    Det var ett caféjobb, på Chalmers. Får se till veckan hur det gick! Ska på en till intervju imorgon, också ett caféjobb, i Slottsskogen. Och idag provjobbade jag på ett annat ställe i Slotts! (Känner dock att det inte var för mig, så jag hoppas mest på dom andra två nu!) Så det går väl på nåt vis framåt med jobb ändå :) Förhoppningsvis har jag ett inom kort!

    Hoppas du haft en fin helg och får en bra vecka :) Kramar

    SvaraRadera