20 januari 2012

Kruskagröt

Just nu  skulle jag inte tacka nej till färska, svenska jordgubbar. Förra sommaren var det verkligen ett bra år och som jag åt jordgubbar, hoppas att det blir lika många jordgubbar denna sommar.

På bilden är det kruskagröt toppat med vaniljavokadogucca, sojayoghurt och jordgubbar, en riktigt god kombo. 

Avokado på gröt är lite av en favorit. Avokado smakar ju inte något speciellt, men den är en frukt som gör sig så bra med andra frukter tycker jag. Dessutom tänker jag som så att om du kan ha avokado på mackan så kan du ha det på gröt!

Själva gröten, kruskagröt, är en snabbkokad gröt som har en viss sötma från torkad frukt.

I övrigt är det fredag och det betyder ju helg för de flesta och kanske har du något särskilt som du ska göra?! Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska hitta på, det beror lite på typ av väder.

Ta nu hand om er och ha en underbar helg vad ni än hittar på! Kram!

Kruskagröt- 1 port
  • ½ dl kruskakli
  • 3/4 dl havregryn
  • 2 msk russin/aprikoser/katrinplommon
  • 2 dl vatten
  • salt
Blanda allt i en kastrull och koka i ca 5 min. Servera med t.ex. banan, honung och messmör samt mjölk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar