16 december 2011

Smörgås m. keso & kiwi

Åh, vad spännande årets julkalender är! Hur ska det gå för Kurre?!? :p 

Om jag hade varit liten hade jag nog haft årets kalender som favorit, men eftersom jag är så gammal är "Mysteriet på Greveholm" den absolut bästa, men det fanns många andra bra kalendrar under min barndom, t ex "Sunes jul" (1991), "Jul i Kapernaum" (1995) och "Håll huvet kallt" (1994).

Här om dagen bakade jag ett gott bröd som smakar lite som en mjuk pepparkaka, så hos mig blev brödet en favorit, för mjuk pepparkaka är nog den godaste mjuka kakan som finns. Det är så mycket barndom för mig.

Av brödet gjorde jag en av mina favoritsmörgås-varianter som har en underbar smakkombination av sälta och sötma, dessutom gjorde pepparkakskrydda sig bra ihop med kiwin, keson och granatäpplekärnorna. Ett plus med smörgåsen är att dess  färger verkligen lyser  upp denna disiga och mörka decembermorgon.

Nu måste jag förbereda mig för dagen, men ha det så bra och ta hand om er! Jag ska försöka att få upp receptet på brödet under dagen. Ta nu hand om er och ha en underbar start på helgen! Kram!

Smörgås m. keso & kiwi
  • bröd, skivat
  • keso
  • kiwi, i skivor
  • granatäpplekärnor
  • ananas, i bitar
Lägg keso på brödet. Toppa med frukten. Servera.
Recept från Coop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar